Sisters & Brothers Gospel Choir Ensemble. Repertorio


Grosseto, piazza San Francesco - 16.6.2007 Foto: Lorenzo Buselli

I didn't think it could be
A. Crouch

Going up yonder
Traditional

In Heaven' s eyes
P. Mc Hugh

Save me Lord
Traditional

Old time gospel
Traditional

In his hands
Traditional

I believe
Traditional

Go down Moses
Traditional


Amazing Grace
Traditional

Amen
Traditional

When the Saints go marchin'in
Traditional

Go tell it on the mountain
Traditional

Jesus loves me
Traditional

Precious Lord
Traditional

To Him
C. Baldini

Let's go to church
C. Baldini

Kumbaya
Traditional

Come to Me
C. Baldini

Listen to the sound of your soul
C. Baldini

Mercy, mercy, mercy
J. Zawinul

Joshua fit the battle of Jerico
Traditional

Why we sing
K. Franklin

Revelation
R. Ferrante

Let it be
J. Lennon

I will sing praises
T. Booker

Moaning
Traditional

Let the sunshine in
G. MacDermot - J. Rado & G. Ragni

Aquarius
G. MacDermot - J. Rado & G. Ragni

It's good to know, Jesus
Williams

Come, let's celebrate
R. Powell

Weapons of prayer
M. Knopfler

Oh happy day
E. Hawkins


Were you there
Traditional

Didn't it rain
Traditional

Silver and gold
Traditional

Jesus, oh what a wonderfull child
Traditional

Glad that He did it
Traditional

Weepin' Mary
Traditional

Sometimes I feel like a motherless child
Traditional

Bridge over
troubled water

P. Simon

Deep river
Traditional


God rest ye, merry gentlemen
Traditional

Silent night
Traditional

White Christmas
I. Berlin

Christmas is
P. Faith - S. Maxwell

Hold on
Traditional

Wade in de water
Traditional

La musica religiosa afro-americana nasce alla fine del '700 nelle comunità degli schiavi d'America. Dopo la guerra civile, nelle prime congregazioni di colore i negro spiritual diventano parte fondamentale delle funzioni religiose: sono canti che esprimono il dolore di un popolo di oppressi, ma anche e soprattutto una fede profonda ed immediata. Nel ventesimo secolo il gospel, grazie ad autori come Thomas Dorsey ed a grandi interpreti come Mahalia Jackson e Aretha Franklin, diventa il segno distintivo delle comunità nere e pratica giornaliera nelle funzioni religiose. Spesso la figura del reverendo si identifica con quella del cantante solista ed altrettanto spesso la forza espressiva e la gioia coinvolgente del gospel uniscono coro e pubblico in un solo canto. Il concerto dei Sisters and Brothers Gospel Choir Ensemble comprende alcuni fra i più conosciuti e coinvolgenti canti del repertorio gospel e spiritual (da Kumbaya a When the Saints go marchin'in, da Amazing Grace a Oh, happy day) eseguiti con l'energia e la carica emotiva tipiche dei neri d'America, senza alcuna contaminazione con la cultura polifonica europea.